Reklama dzieli się na różnorodne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także wiele innych, jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najpoprawniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie możliwego klienta są niesłychanie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i bardzo dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.